miercuri, 6 septembrie 2017

The Paths We Choose: A Memoir

By the founder and frontman of Godsmack, Sully Erna

Nu pot sa compar aceasta carte cu nici o alta autobiografie/"memorie" a unui artist pt ca nu am mai citit alta pana acum. Desi am cartea in biblioteca de ani de zile (cred ca vreo 5 sau 6 ani), nu am citit-o pana acum. Nu stiu exact de ce. Iar acum am citit-o pentru ca abia astept concertul de la Oslo si cred ca sunt in dispozitia Erna/Godsmack si deci s-a potrivit.

Spre deosebire de celelalte trupe care mie imi plac foarte mult, Godsmack nu a fost o descoperire proprie. Godsmack mi-a fost recomandata (insistent!) de catre al meu verisor Vlad. Mi-a facut capul calendar cu newcomer-ii astia (la acea vreme) incat m-a facut sa ascult doar ca sa scap de gura lui. Deci nu am avut nici un fel de entuziasm.
Acum eu am devenit el cand e vorba despre trupa, hahaha. Adica eu sunt aia care stresez lumea sa asculte Godsmack, sunt aia care mi-am facut prietenii sa ma insoteasca la concertul trupei din 27 iunie de la Bucuresti. Stiu cum sa insist! (e in familie treaba cu insistenta, hahaha).
Godsmack m-a castigat de la primele acorduri: ritmate si agresive. Era ceva ce nu mai ascultasem pana atunci, ceva altfel. Si mi-a placut cum suna vocea. Chiar foarte mult. Si de atunci am ramas fan. Concertul de la Bucuresti a fost un vis implinit.

Desi imi place muzica trupei foarte mult, nu am fost prea atrasa de "Memoriile" lui Erna pt ca am crezut ca o sa citesc tipicele chestii doar despre viata de vedeta rock: droguri, alcool, si sex si cam atat. Eventual si un mic planset despre "cat de greu a fost sa reusesc" si "cat de greu e sa fii vedeta".
Din fericire pt mine nu a fost asa.
Un alt motiv pt care am citit cartea a fost si faptul ca, in afara de 2 piese ("Serenity" si "Voodoo"), absolut toate celelalte texte ale pieselor sunt inspirate din povesti din viata lui si am fost curioasa.
Cartea are legatura tot cu Vlad. Este primita cadou de la el de ziua mea.

M-a castigat total. Si m-a facut sa nu ma dezlipesc.
Este atat de misto scrisa incat te face sa te simti ca si cum esti fata in fata cu Erna la o bere si iti povesteste toata viata lui, prin ce a trecut, ce tampenii a facut in adolescenta (povestea tipica a pustiului care provine dintr-o familie destramata si care traieste intr-un cartier marginas cum ar fi la noi; ghetou cum e la ei). Cred ca multi dintre noi ne ragasim in povestile lui din adolescenta, la un nivel de pericol mult mai scazut, dar la acelasi nivel de frustrare. Eu m-am regasit in multe dintre ele.
De aceea povestea e atat de captivanta. In afara faptului ca e reala, este descrierea sincera si naturala a tuturor evenimentelor importante care s-au intamplat in viata lui, de la primul set de tobe primit cadou la varsta de 5 ani, trecerea prin frustrarile adolescentei si bautele cu prietenii, povestile de dragoste si cele cu droguri, primele rateuri cu primele trupe si crizele de anxietate, povestile din spatele hiturilor Godsmack, pana la infiintarea Godsmack, semnarea primului contract cu Republic/Universal Records si succesul atins la o varsta la care altii erau vedete internationale.

Este o poveste despre cum muzica vindeca sufletele.

"I wrote abouth the stories that paved the way to all the good things I have today." (Sully Erna in Epilogul cartii).

Niciun comentariu: