marți, 10 decembrie 2013

Sunt mandra ca sunt romanca!

Mi s-a intamplat o faza la Oslo in toaleta clubului unde a cantat Amorphis, dupa concert. Era o tipa cam bauta si tot zicea cat de mult ii place ei Amorphis si ca mama Amorphis ce tari sunt etc.... Eu am zambit si mi-am vazut de spalatul meu pe maini. M-a intrabat daca mi-a placut concertul si pt ca nu am zis supert cum se spune in norvegiana ci am zis super (pt ca asa am vrut sa zic), in secunda 2 m-a intrebat in norvegiana daca vorbesc norvegiana. I-am zis ca da. M-a intrebat de unde sunt. I-am zis ca din Romania. A facut niste ochi mari si a zis socata "Romania????". I-am zis "Da! ROMANIA!". Deci era socata, fara cuvinte. Eu stiu de ce dar totusi nu inteleg de ce suntem bagati in aceeasi oala. Eu nu ma simt din oala asta si sunt mandra ca sunt romanca, ca sunt altfel, ca am reusit intr-o tara unde nu mi-am dorit sa fiu, ca m-am integrat si ca multi ma considera de-a lor pana cand deschid gura si ma da de gol accentul. Toti acesti imbecili care cred ca tot ce se scrie in ziare e adevarat ar trebui sa ne cunoasca. Pentru ca asa ar afla ca romanul care vine intr-o tara straina vine ca sa reuseasca si pentru a reusi depune efort si cand reuseste e mandru. Eu sunt mandra!
Tipa era atat de socata incat a mai zis inca o data "Romania?". Am ignorat-o. Deodata alta a zis "Eu sunt din Bulgaria". Norvegianca tot socata. Eu i-am zis bulgaroaicei: "Salut vecino!". Am ras. M-a intrebat ce fac aici in Norvegia. I-am zis ca muncesc. Ea a zis: "Eu la fel". I-am zis ca eu nu muncesc in Oslo ci in Kristiansand. Cat am vorbit noi doua esticele in norvegiana noastra cu accent estic, norvegianca era inca in toaleta cu noi si cu aceeasi fata socata. Asa ca ba Norvegio, eu sunt mandra ca sunt romanca, ca sunt unul dintre romanii care iti pot demonstra ca putem fi la fel ca ai tai: muncitori si civilizati. 

Un comentariu:

Unknown spunea...

Helloo, felicitari pentru blog, am surprins aici din intamplare, particele frumoase din Romania dar si din Norvegia!! Urmeaza sa studiez pentru 5 luni in Kristiansand, m-ar bucura daca as avea ocazia sa luam legatura, poti sa imi lasi o adresa de e-mail sau un cont de fb? Multumesc frumos si spor la scris in continuare :)

https://www.facebook.com/ciumau.lacramioara