marți, 1 iunie 2010

For Those About To Rock I Salute You!

AC/DC la Oslo - 30 mai 2010 sau aventura norvegiana :)

Am multe sa povestesc. Am avut tren la ora 9:10 din Kristiansand spre Oslo, tren pe care era cat pe aci sa il pierdem. Peisajele pana la Oslo sunt superbe. Eu nu m-am plimbat cu trenul in tari straine si nici cu trenurile tarilor straine in acele tari straine pana acum, deci aia care stiu cum e o sa rada de entuziasmul meu de incepator. Mi-a placut cu trenul :).
Gara din Oslo e imensa, pe trei nivele. Trenul opreste si la metrou. Adica penultima statie este in metrou, pe linia metroului, pt ca poate omul are de mers cu metroul spre alta directie in Oslo si deci se da jos din tren si asteapta pe acelasi peron metroul. Ultima statie e gara. Cam atat despre drum.

Oslo-ul e un oras foarte frumos si foarte scump. Cred ca frumusetea este direct proportionala cu scumpetea :)) Dar daca Norvegia e cea mai scumpa tara din Europa, capitala ei trebuie sa se ridice la acelasi statut nu? Oslo e cea mai scumpa capitala din Europa. Dar si foarte frumoasa. Centrul este superb. Cladirile vechi sunt pastrate impecabil, este mult verde, sunt multe flori, este mult spatiu, strazile sunt largi si este foarte curat.
Asa ca, cu harta in mana, am cautat respectivul stadion unde se tinea concertul. Valle Hovin nu este un stadion normal, asa cum ma asteptam. E un stadion mic fata de cel "normal". Toate concertele se tin aici sau la Telenor Arena (unde s-a tinut Eurovisionul). In locul gazonului este pus ciment. Foarte fain locul. Foarte civilizata organizarea. O singura intrare si o singura data prezentat bilet. Berea la pahar buna. Se cumpara cu bani nu cu fise. Tot cu bani se cumparau si suvenirurile. Nu cred ca a fost cineva pe Valle Hovin fara sa aibe ceva scris cu AC/DC: breloc, sepcuta, fular, tricou, cornite, steag.
La ora 17, asa cum era anuntat, s-a intrat. Dupa ce a intrat pe stadion, lumea a alergat :)) Si eu care credeam ca eu sunt aia disperata, pt ca eu ii vad live prima data in viata, nu norvegienii. De unde?! Lumea fugea sa ocupe tribunele si gardul. Am gasit si eu un loc la gard. Dar la ora 19, cum era anuntat, concertul nu a inceput. Au zis ceva de intarziere dar pt ca au zis numai in norvegiana nu am inteles exact ce se intampla si cine intarzie. S-a anuntat intarziere si ceva legat de ora 21. La ora 20 au cantat niste unii, norvegieni, timp de 20 de minute, foarte penibili oamenii ca prezenta si muzica. Brusc m-am gandit la Iris care au cantat la noi in deschidere, care se pupa cu AC/DC si care canta bine. Astia au fost o lalaiala power. Bine ca au cantat numa 20 de minute. Si dup-aia astepare. Lunga asteptare. Cu Hendrix in difuzoare de era sa ma sinucid cu ritual acolo la gard. Azi am aflat de ce au intarziat. Avionul celor de la AC/DC a avut o defectiune tehnica astfel ca formatia a fost nevoita sa ajunga in Oslo cu un alt avion. Intarzierea a insemnat ca AC/DC nu au intrat pe scena la ora 21. Au intrat pe scena la 21:45.

Norvegienii astia care sunt metal, sunt black, cum sa puna Hendrix inainte de AC/DC??? Dar asa o fi la ei, somnul si trezirea :))

Si a venit trezirea. Acelasi intro cu Rock N' Roll Train si cu filmuletul la care ma uitam atat de atenta si introdusa in atmosfera incat nu i-am vazut ca erau pe scena si nici pe Angus care era pe limba scenei fix in fata mea. L-am vazut cand s-a luminat scena si au sarit artificiile din limba scenei. Dupa Rock N' Roll Train, Brian ne-a salutat: "Hello Oslo, we have some viking metal for you!" :)) Concertul a fost tare, desi mai scurt ca in Romania si deci cu piese lipsa. Dar a fost tare. Soloul lui Angus de 8 minute, clopotul de care s-a agatat Brian, striptease-ul lui Angus la The Jack, Rosie, multe confetti la solo-ul lui Angus, tunul si artificiile de la sfarsit. Si sa nu uit de BACK IN BLACK, moment in care am inchis camera, am bagat-o in buzunar ca sa ma pot manifesta. Saracul nenea ala de langa mine :)) Dar, eu pt piesa aia am venit la concert :)) Aceeasi chestie am facut-o si la Thunderstruck: inchis camera, bagat in buzunar camera si bestializare. Cu toate ca la ora 23 trebuia sa se termine pt ca asa zice legea norvegiana, ei au cantat pana 23:20 cu tot cu bis. Bisul era cat p-aci sa nu mai fie pt ca sarisera de ora 23 cu concertul (23:15), dar a fost si bis numai cu Highway to Hell si fara For Those... .
Ma uitam la lumea prezenta si la entuziasmul lor. Concertul a fost sold out desi ultimul concert AC/DC la Oslo a fost in februarie. Multi pustani veniti singuri, multi copii veniti cu parintii si multi de 30-40 de ani dar si oameni trecuti de tineretea celor 30-40 erau foarte multi. Deci, toate generatiile erau prezente si se manifestau la fel.

Dupa concert ne-am plimat in centru. Ciudatenia Norvegiei este ca nu se face niciodata bezna vara. Cerul nu e negru. Nefiind bezna, nu te ia lenea si somnul. Naspa a fost ca era cam frig. A si plouat inainte de concert. O ploaie scurta, nervoasa si rece. Dar am venit pregatiti.
Asa ca ne-am plimbat prin centrul Oslo-ului, am mancat la arabi si am baut o cafea la scotieni (foarte misto pub-ul scotian), am fost la Palatul Regal. Mi-a placut aleea de liliac care urca pana la palat, parculetul amenajat in dreapta si stanga aleii de liliac, faptul ca te poti plimba nestingherit oriunde doresti in fata Palatului inclusiv pana la poarta/usa de acces in palat. Mi-a placut aerul puternic al diminetii amestecat cu mirosul puternic de liliac. Dupa plimbarea matinala ne-am dus in gara si am asteptat trenul de 7:11 spre Kristiansand. Am ajuns rupti dupa atata nesomn si umblatura. Dar a meritat. A fost frumos si a fost 2 in 1: AC/DC si Oslo.

AC/DC - Oslo

2 comentarii:

Elle spunea...

pfff...noi ne-am facut de ras (again) cu cei de la AC/DC. doar ce am ascultat la stiri azi. ceva in legatura cu o spaga ca, cica, rovinieta nu era valabila in drum spre timisoara. highway to hell pentru ei

ma bucur ca te-ai distrat :*

Raluca Teodorescu spunea...

Mda, am vazut si eu la stiri si scrie in toata presa de azi. Dar nu vreau sa ma gandesc la asta :)
Vreau sa raman cu amintirea concertului de la Oslo :D