luni, 16 august 2010

Odderøya

Azi (15.08) a fost o zi foarte frumoasa, calduroasa, cu un soare puternic care arde si te bronzeaza instantaneu :).
Eu azi mi-am propus sa vizitez insula Odderøya. Am mai vizitat-o in octombrie cand a plouat cu galeata.
Imi propusesem sa o vizitez pe vreme frumoasa si pe alt anotimp dar, nici nu vroiam sa mai vad ce am vazut deja. Am vrut sa vad zona salbatica a insulei, zona unde marea atinge tarmul. Am descoperit-o astazi :D

Despre insula Odderøya va spune mai multe prietenul google. Eu am mai scris putin aici despre ea. Am sa o fac acum un pic mai detaliat:

Fosta baza militara, Odderøya este acum zona de agrement. Insula are o foarte interesanta istorie militara iar ramasitele acesteia sunt foarte prezente: zidurile, buncarele, tunurile, magazinul de praf de pusca, spitalul si alte cladiri datand din sec.18. Odderøya a fost, de asemenea, utilizata ca port de carantina in anii 1830 si a fost cea mai mare statie de carantina in Europa de Nord.  
Asa cum in Ravnedalen Park Cafeneaua este fosta casa a gradinarului, in Odderøya Cantina este fosta resedinta a sefului garnizoanei de pe varful de sud al insulei. Privelistea de la inaltime este superba: fiordul si cele doua faruri, Oksøy şi Grønningen.

Odderøya

Niciun comentariu: