duminică, 24 aprilie 2011

Danemarca

De cand ma stiu am visat sa ajung in nordul Europei. De cand am ajuns in Norvegia, am planuit ca o sa vizitez cel putin un oras din toate celelalte tari vecine: Danemarca, Suedia si mai ales Finlanda. Ieri (22:04) am inceput cu Danemarca.

Dupa ce am facut jdemii de poze Colorline-ului de fiecare data cand il vedeam - feribotul care merge din Kristiansand NO pana in Hirtshals DK - acum, cand am mers prima oara cu el, nu am facut nici o poza inauntru :)).

Am plecat de acasa la 6 jumate cred (nu mai stiu ora exacta pt ca oricum era extrem de devreme :)) ) pt ca la ora 8 a plecat feribotul si trebuie sa fi prezent cel mai tarziu cu o ora inainte de plecare, ca la aeroport.
A fost ceata pe mare si nu am vazut nimic decat apa la distata de 1m. Am facut cateva poze pe punte pt ca, evident, am iesit pe punte. A fost frig pe mare. A fost frig dimineata si in Kristiansand.
Prima surpriza pe feribot a fost la restaurant - Catch me if you can - cand s-a intamplat sa fim condusi la masa de o fosta colega a mea de scoala (scoala de limba norvegiana) despre care stiam ca lucreaza pe Colorline. Am vorbit si am ras si ne-am povestit repede ce am mai facut in limba pe care o stie majoritatea strainilor (engleza) si in limba pe care o invata majoritatea strainilor (norvegiana). Ea este din Spania, Madrid.
Am ajuns la Hirtshals la 11:15, am vizitat Nordsøen Oceanarium, cel mai mare acvariu din Europa de Nord. Dupa ce am vizitat acvariul am plecat spre Aalborg, oras situat la 60 de km de Hirtshals. Drumul a fost frumos si mi s-a parut destul de lung, probabil din cauza oboselii. Aalborg este un oras frumos: vechi si romantic. Mi-a adus aminte de Sibiu. Vremea a fost super. Cred ca au fost 20 de grade. Vremea e mai prietenoasa in Danemarca decat in Norvegia :). Chiar daca se apropia Pastele si nu era nici un magazin deschis, toata lumea era la plimbare sau pe terase, pt ca ele, terasele, erau deschise si ful.
Am observat ca danezii beau bere in halbe si pahare mari, la metru si la carafa si ... multa :).
Am baut o bere foarte buna la o berarie in centru - Søggard's Bryghus - pe terasa: jumate blonda si jumate bruna. A avut un gust ciudat dar foarte foarte bun. E prima data cand beau bere combinata. Si am baut-o in ditamai halba :)).
Dupa plimbare si poze ni s-a facut foame asa ca ne-am oprit la un restaurant cu specific mexican - Casa Fiesta - si am mancat o Quesadillas de Carne bestiala.
Ne-am intors in Hirtshals. Am plecat din Danemarca la 20:45. Soarele apunea; era imens si rosu. Cand ne-am imbarcat m-am dus in viteza pe punte sa fac poze. Si am prins apusul :D. Am ajuns in Kristiansand la 23:59.

Danemarca

Niciun comentariu: