joi, 25 mai 2017

Anotimpul Pumnalelor

Anul trecut pe 3 aprilie am fost la un targ de carte fantasy in Bucuresti. Nu am citit niciodata fantasy si deci, am fost la acel targ pentru ca toti prietenii mei sunt pasionati de acest stil literar. Si am plecat cu o carte cumparata pentru ca m-a atras titlul si pentru ca autorul e roman.
Serban Andrei Mazilu era prezent la targ, mi-a dat autograf pe carte si mi-a multumit ca am cumparat-o.
Pe internet lumea il compara cu marii scriitori fantasy. Eu nu pot sa il compar pentru ca sunt in necunostiinta de cauza. Dar am sa imi spun pararea despre cartea pe care am terminat-o ieri.

De la prima pagina esti socat si captivat. Povestea incepe cu o crima si te arunca direct in complexitatea lumii create care te socheaza si te impresioneaza intr-un mod incitant si unic. Abundenta de detalii captiva si starneste imaginatia.

Personajele sunt bine conturate: un asasin readus la viata cu capacitatea de a controla varcii, o tanara nobila care a ajuns Corb, un comandant SS care inca lupta pentru o tara onesta, un comisar dizgratiat care isi doreste schimbarea, o contesa obsedata de putere, un imparat usor de manipulat si tanara Larissa care, desi pare un personaj nesemnificativ, are un cuvant greu la final, determinand schimbarea lumii.

Este o lume a carui zeu suprem este nimeni altul decat zeul Moarte, Thanos, mascat de iluzia altor zei precum Erra (zeul tata - apa si aerul), Edu (zeita mama - pamantul si tot ce vietuieste pe el) si Ur  (fiul - fulgerul si focul).

Niciun comentariu: