duminică, 9 februarie 2020

Placinta cu branza de vaci


Locuiesc de 10 ani in Norvegia si in tot acest timp nu am mancat o placinta cu branza care sa aibe gustul de acasa. Am avut o tentativa anul trecut, a fost facuta cu foietaj dar nu a iesit prea buna. 
Motivul principal este lipsa branzei de vaci. In Norvegia nu exista asa ceva. Norocul nostru, al est-europenilor, este ca s-a deschis un magazin cu produse din zona de est a Europei, patronul e din Chisinau si putem gasi branza de vaci. De data asta am folosit branza de vaci ruseasca. Foarte buna. Nu atat de cremoasa ca a noastra, dar buna. Foile le-am cumparat de la magazinul arabesc. Sunt foi de strudel/baclava.
Asa ca placinta mea cu branza este internationala :)).

Ingredeientele sunt:


 - 1 pachet foi de placinta

 - 1 kg branza de vaci
 - 6 oua
 - 8 linguri zahar (Cantitatea de zahar depinde foarte mult de zaharul folosit si de cat de dulce preferati sa fie placinta. Eu folosesc la toate prajiturile bakesukker/baking sugar, care e mai fin decat zaharul normal si nu atat de dulce)
 - 3 pliculete zahar vanilat
 - ulei pentru uns foile şi tava
 - 3-4 linguri faina (Faina este optionala. Compozitia nu trebuie sa fie lichida. Daca este prea lichida, adaugam faina, cate o lingura, treptat)

Se împart foile în trei părţi. Fiecare parte trebuie sa fie alcătuită din câte 5 foi.


Branza se sfarama ușor cu furculiţa, se amesteca cu ouale și zaharul. Se poate chiar mixa compoziția. Eu am mixat-o la robot. Se adauga faina, cate o ligura treptat.

In tava unsa cu puţin ulei se aseaza stratul de baza din cele 5 foi unse fiecare cu foarte puţin ulei, apoi se toarna jumatate din cantitatea de branză, se pun alte 5 foi unse cu ulei, restul de brânza si a treia parte de foi, unse cu ulei fiecare.
Se taie plăcinta. Se coace la 200 de grade timp de 30 min sau pana cand se rumeneste frumos.

A iesit perfect si are gusrtul pe care il stiu! Pofta buna!

Niciun comentariu: