sâmbătă, 14 noiembrie 2009

Beethoven

Scurta introducere ar fi: daca cineva m-ar intreba ce imi trebuie minim ca sa traiesc? Raspusul este apa si muzica. N-as putea sa traiesc fara ele. Si nu rock-ul, nu, MUZICA.

Cuprinsul ar fi: din cauza ca nu pot trai fara muzica, incerc sa nu-mi lipseasca. Numai rockul sau numai un stil ascultat si atat nu face bine. Trebuie sa diversifici ca sa ai o gama larga de cunostinte. Muzica inainte sa fie rock si alte stiluri, a fost medievala si clasica.
La un concert de muzica clasica am fost vineri la Sala Radio. In program a fost Beethoven: Uvertura Egmond, op.84; Concertul nr.1 in do major pentru pian si orchestra, op.15; Simfonia a VII-a in la major, op.92.
Sala Radio are o rezonanta foarte buna, se aude perfect fiecare instrument.
Surpriza majora pt mine a fost dirijorul: Madalin Voicu. Chiar vroiam sa stiu daca e acel Madalin Voicu sau e coincidenta de nume. A fost acel Madalin Voicu, domnul cu gura mare de la tv, domnul PSD. Nu stiam ce meserie are pt ca nu m-a interesat. A fost o reala surpriza, desi de tatal lui, Ion Voicu, stiam dar nu am facut legatura. Pianistul a fost Madalin Voicu jr., junior care in fata pianului este extraordinar. Stiu din proprie experenta, de pe vremea cand am studiat pianul, cat de greu este sa canti Beethoven la pian tocmai pt ca nu e cursiv in ce a scris, e "zbuciumat", muzica lui e foarte fluctuanta. Madalin junior in fata pianului si a partiturii este atat de degajat si in acelasi timp transmite si simte fiecare nota incat a ridicat sala in picioare si a fost indelung aplaudat.

Incheierea ar fi: am vazut multi tineri in sala. Lumea inca merge la un concert clasic. Acum 2 zile am vazut coada la librarie, lumea mai cumpara carti. Eu mi-am luat o carte despre Michelangelo. Nu aveau Leonardo (se vandusera toate exemplarele!), dar o sa revin cand o sa il aiba. La acea coada erau tineri, pusti de liceu si facultate si tinerii generatiei mele. Inca exista speranta, lumea inca investeste in cultura.

Niciun comentariu: