marți, 8 decembrie 2009

Agonie si Extaz

Aseara am terminat de citit "Agonie si Extaz" - Irving Stone, o carte din care, pe langa biografia lui Michelangelo Buonarroti, poti afla ca oricat de grele ar fi provocarile vietii, orice se poate dobandi prin munca si vointa; o carte care are ca tema fundamentala ideea ca "atunci cand iti doresti din adancul sufletului ceva, tot universul conspira la indeplinirea dorintelor tale".

"Agonie si Extaz" este o carte completa; nu este numai biografia unui mare geniu, Michelangelo, este si o poveste, o opera de arta inchinata artei, o incursiune in lumea artistilor din epoca Renasterii italiene: Michelangelo Buonarroti, Leonardo da Vinci, Botticelli, Rafael, Brunelleschi, Donatello, Bramante, alaturi de papa Iulius al II-lea, Papa Leon al X-lea, Girolamo Savonarola, familia de Medici.
Agonia si extazul sunt coordonatele vietii lui Michelangelo, trairile sale penduland mereu intre acestea pana in ultima clipa a vietii sale.
Michelangelo traieste cu maxima intensitate dragostea pentru marmura. Pasiunea sa pentru marmura a constituit puterea ce i-a ghidat existenta spre cele mai nebanuite experiente. Descurajat de familie, complexat de aspectul sau fizic, inconjurat pretutindeni de obstacole, Michelangelo a scos la iveala o ambitie supraomeneasca si un caracter ce i-au asigurat nemurirea artistica.
"Agonie si extaz" a reusit sa cuprinda toate elementele vietii complexe ale artitstului: arta, creatia, iubirea, familia, planul social, politica, religia.

Mi-a placut pentru ca a reusit sa surprinda cele mai frumoase detalii ale unei vieti; pentru ca este o carte ce se bazeaza in primul rand pe capacitatea cititorului de a-si imagina; pentru ca m-a facut sa traiesc impreuna cu Michelangelo si agonia si extazul.

6 comentarii:

ManueLLa spunea...

Oh..... superbă cartea! Mie mi-a dat-o papa acu ceva ani s-o citesc :)) e Biblia lui cartea asta :D
am plâns, am râs la ea, cum am început-o n-am mai lăsat-o din mână.
:-) mă bucur că ţi-a plăcut.

Raluca Teodorescu spunea...

Nu cred ca se putea intampla sa nu imi placa, avand in vedere ca este vorba despre viata lui Michelangelo. Nu ma asteptam insa sa imi transmita starile pe care mi le-a transmis ;)

iuliana spunea...

ma ce ma bucur ca mai citeste lumea ...si aici nu ma refer la presa mondena...bravo ma :)

Raluca Teodorescu spunea...

"lumea" in general sau "lumea" in particular?

Ice spunea...

Intr-adevar lumea mai citeste :) In afara de noi si diversi prieteni care ne stim avizi cititori de aproape orice, de la filozofie pana la fantezie si SF, am avut placerea sa observam ca populatia si mai ales tineretul citeste in ultima vreme. Dovada este si prezenta la Gaudeamus ( targul de carte) unde, in 2 zile diferite, n-am vazut pe nimeni sa plece fara macar o carte cumparata.

Gabriela spunea...

Mda super carte ... chiar ca nu-ti mai vine s-o lasi din mana.Am vazut si filmul care este doar cu pictarea Capelei Sixtine;dar ca de fiecare data cartea bate filmul ;)